live vanaf Hong Kong international airport

10 september 2011 - Hong Kong Int Airport, China

het was even slikken vanochtend. om 7:30 opstaan op zaterdag ochtend. op zich niet erg, maar ons lichaam probeerde ons toch duidelijk te maken dat het in nederland gewoon 01:30 's nachts was en dat dat geen tijd is om op te staan. toch een beetje jetlag dus...

gisteren de hele dag rond gelopen in Kowloon, diverse markten bekeken: de Jade markt met heel veel sieraden van Jade, de goudvissen markt met heel veel goudvissen en de ladies-markt met heel veel...

helemaal correct: sieraden en kleding....

Kowloon is een stuk drukker en hectischer dan Hong Kong Island, met heel veel verkeer, mensen en winkeltjes. gelukkig ligt midden in Kowloon ook een rustig park waar we ook de eerste schildpadden hebben gespot! verder lekker gewandeld en geprobeerd ons niet te druk te maken. 33 graden is nog steeds erg warm en  nodigt niet uit tot grote activiteit. 's avond zelfs nog even over een speciale avondmarkt gelopen en tot onze verbazing rugtasvlaggetjes van letland gevonden! deze konden we zelfs in letland niet vinden, maar deze zijn nu dus ook toegevoegd aan de collectie.

na onze omzwervingen in Kowloon zijn we nog wezen kijken bij een lampion-festival in Victoria park vlakbij ons hostel. hier hebben we onder andere het grootste lampionnenbouwwerk ter wereld gezien: een officieel guiness world record!

ik typ dit stukje nu met een stevige bak koffie van de McCafe op Honk Kong airport, met Dag naast me aan de hot chocolate. zometeen vliegen we naar Kuale Lumpur vanwaar we het volgende stukje zullen posten.