lange reis en lekker bijkomen

5 oktober 2011 - Senggigi, Indonesië

na onze avonturen op flores en onderwater was het tijd voor de volgende etappe. omdat we toch nogal wat plannen hadden voor het vervolg van onze reis, hebben we voor een snelle en goedkope reismethode gekozen, namelijk per ferry-minibus-bus-ferry-bus-taxi van labuan bajo op flores, dwars over sumbawa naar lombok en wel naar het plaatsje senggigi aan de westkust. de reis duurde in totaal ruim 28 uur en de gehele reis waren we de enige westerlingen in zicht. en dat hebben we geweten. alle kinderen die we tegenkwamen zagen ons als zeer interessante attractie en we hebben wat afgezwaaid en geglimlacht. van alle kanten klonk "hello mister!" en "What's your name?" maar als we antwoord gaven bleek meestal dat ze geen idee hadden wat ze vroegen...

toch best wel gesloopt van deze reis zijn we neergestreken in een heerlijk luxe bungalow/hotel net ten noorden van senggigi om even bij te komen. we hebben een ruime bungalow met een superhippe buitenbadkamer (eindelijk weer warm water!!!) airconditioning en voor de deur een lekker zwembad. de temperatuur is hier ook een stukje lager dan op flores (25-30 graden ipv 35+) en we hebben onze truien al aangehad (dat wordt wat terug in NL) we zijn al heerlijk uitgerust in de afgelopen twee dagen en hebben dus ook al weer een nieuwe activiteit geregeld...

vanaf morgen gaan we in 3 dagen mount rinjani beklimmen en weer afdalen. in 2 dagen lopen we van bijna zeenniveau naar ruim 3700 meter en vanaf daar weer terug via het kratermeer naar beneden. klinkt zwaar, maar het heeft voor ons toch een randje luxe: voor het dragen van bijna alle spullen gaan dragers mee, wij hoeven alleen onszelf en een daypack met onze kleding en camera mee te zeulen. dat is weer eens wat anders dan onze traditionele kampeeruitrusting incl water en eten van 20 kilo....

morgen om 05:00 am worden we opgehaald bij het hotel en gaat de klim beginnen. de volgende update zal waarschijnlijk na de klim en afdaling komen.

1. Bregt:
    5 oktober 2011
    Have fun!! Klinkt als een walk in the park ;-)

Grtz Bregt
  2. Jans:
    5 oktober 2011
    Ja, je kan ook een vulkaan gaan beklimmen... ;-) Poeh, stoer hoor! Maar wel relaxed dat er dragers meegaan. Enjoy! Kuz
  3. Hannie en Frans:
    Lieve Lieffies,
    wij hebben het hotel bekeken: die BUITENbadkamer (moet in de jungle in de regen nét zoiets geweest zijn) is wel SUPER!!!!
    Wordt dus weer afzien bij de beklimming; dat jullie het niet hoeven sjouwen van jullie spullen als LUXE zien, zegt wel wat!
    Geniet van deze unieke ervaring (we hebben de vulkaan ook al gespot!) en dan..............uitrusten hoor!!
    Dikke K+K Mams en Paps.
  4. Ome Bert en Tante Annie:
    7 oktober 2011
    Ai ai ai, wat een opschepperij over alle vissen en reptielen. Zelf kan ik na de laatste vakantie o.a. grienden en vliegende vissen afvinken. :-)

Maar to cut the crap: klinkt als een prima vakantie, keep up the good work.