het relaxen is begonnen, inclusief schudmassage

13 oktober 2011 - Legian, Indonesië

hoi allemaal, toch even snel een berichtje vanaf bali. misschien hebben jullie het via het nieuws gehoord, maar vandaag was het aardbeven geblazen op bali. officieel volgens de indonesische overheid eerst 6.8 en zwaarste naschok 4.9 op de schaal van richter. met ons gaat alles prima, even schrikken geblazen maar het dagelijks leven gaat inmiddels gewoon door.

zoals al eerder geschreven hebben we onze reis na het vulkaan avontuur voorgezet op bali. eerste doel: Ubud het culturele centrum van het eiland. een heerlijk hotel gefikst met binnen én buiten bed, spa en warm waterbad. genieten dus. om wat van de cultuur mee te krijgen, en misschien jullie thuisblijvers eens te verwennen, hadden  we ons maar eens opgegeven voor een kookcursus. dat was een goede keuze.

'sochtends begon de cursus met een rondje over de lokale markt met mogelijkheden om te proeven en wat te leren van de locale etiquette op de markt. vervolgens per auto naar de rijstvelden voor een rondleiding door de assistent-beheerder van een rijstveldencomplex voor een heel dorp. erfg leuk om uitleg te krijgen van iemand die weet waar ie het over heeft en er ook erg enthousiast over is. na de rijstplantjes was het tijd voor een warm welkom bij een familie thuis voor de workshop in een echte balinese familiecompound (wel een erg luxe en schone versie, maar de familie van de workshopleiders woonde er ook echt)

tijdens het koken ook veel uitleg over de producten en gebruiken op bali geleerd en niet te vergeten heerlijk gegeten van onze eigen brouwsels. we kunnen niet wachten om het thuis uit te proberen. na het eten kregen we nog een persoonlijke uitnodiging van de heer des huizes om nog eens terug tekomen voor een kop thee en verder te praten over cultuur en eten, hij was namelijk erg gecharmeerd van nederlanders met interesse in zijn cultuur. al met al een erg leuke ervaring.

ons verblijf in Ubud hebben we afgerond met een heerlijke balinese massage en we zijn vervolgens maar eens extra luxe uiteten gegaan. het relaxen is echt begonnen. vanochtend uitgechecked in het hotel en tijdens het betalen opeens opgeschrikt door een raar gevoel en raar geluid. de grond bewoog en ook het gebouw rondom ons ook. snel naar buiten en eens kijeken wat er gebeurd. de straat was vol met mensen, maar al binnen een paar tellen stopte het schudden en stond iedereen buiten nerveus te giechelen. raar idee om mee te maken. vervolgens toch maar gewoon een auto met chauffeur geregeld om ons naar legian te brengen.

na het nodige rondlopen en zoeken naar hotels met ruimte hebben we uiteindelijk iets gevonden. we blijven een nachtje in het grand sinar indah hotel en verhuizen vervolgens naar het Sari beach hotel dat nog dichter op het strand ligt. hier blijven we de laatste vijf nachten om bij te kleuren en bij te komen. als we echt niet meer stil kunnen liggen gooien we er nog een surflesje tegenaan, maar dat is het.

vanmiddag tijdens het relaxen op de kamer nog een naschokje gevoeld, maar die was, naar wij hoorden van de andere gasten, een stuk lichter dan eerder vandaag. Wij waren een stuk verder van het episch centrum in Ubud dus voor ons was het moeilijk te vergelijken.

we gaan nu dus lekker relaxen en bijkleuren, misschien dat we ergens nog tijd hebben voor een update, maar geen garanties :-)

1. Bregt:
    13 oktober 2011
    Ha Koen en Dag! Gelukkig goed nieuws! Las het op nu.nl en dacht: shit Koen en Daggie zitten daar! Gelukkig zijn jullie ok en zitten jullie lekker te chillen op het strand nu :-)
    Die kookcursus klinkt goed man! Ik verwacht een uitnodiging voor een diner op zeer korte termijn!
    Geniet van de laatste daagjes en tot heel snel!
    Grtz Bregt
  2. Jans:
    13 oktober 2011
    Brrr... Best eng hoor! Gelukkig zijn jullie ok en zijn er verder geen vervelende dingen gebeurd. Lijkt me heel bizar om zoiets mee te maken! Nu lekker languit en surfen is ook best ontspannen hoor... Ik ken iemand die in ieder geval heel graag met jullie zou willen ruilen ;-) Geniet nog lekker, ik kan ondertussen stiekem niet echt meer wachten om jullie weer te knuffen!
    Heel veel liefs!
  3. Annelies:
    13 oktober 2011
    Pappa had had het nieuws over de aardbeving op de radio gehoord en we waren wel geschrokken. Gelukkig was er meteen een berichtje van jullie. Hopen dat het verder rustig blijft. heel veel plezier verder.
    Annelies
  4. Hannie en Frans:
    14 oktober 2011
    Lief dat jullie ons zo snel belden want later hoorden we het nieuws van "het schudden". Wel apart om zoiets mee te maken (als er verder niets ernstigs gebeurt) ook dát is julie dus gelukt!!
    We sluiten ons graag aan bij Bregt; Balinees eten lijkt ons wel wat dus...................Geniet nog even lekker en (zoals Jans zegt) we kunnen niet wachten totdat we jullie weer kunnen knuffelen!
    Hotel "gespot"...niet verkeerd!!! K+K Paps en Mams.