heenreis en eerste dag Hong Kong

8 september 2011

De kop is er af en ook de eerste kilometers zitten in de benen. Een beetje slaapdronken tik ik toch even een stukje, maar m'n ogen vallen bijna dicht. Ruim 10 uur vliegen bracht ons van het gure, natte Nederland naar het hete en broeierige Hong Kong (33 graden en 80% luchtvochtigheid). Om 7 uur in de ochtend plaatselijke tijd knalden we vol tegen de muur van tropisch hitte aan en begonnen de oksels te klotsen.

Vanuit nederland hadden we toch maar vooraf een hostel geboekt en we zitten nu dan ook in een klein kamertje (4x3 inclusief een tweepersoons bed, een één persoonsbed, een kast, een douche, wc en wastafel) in de wijk causeway bay op Hong Kong Island. Vandaag hebben we lekker door de stad gelopen, hier en daar een hapje gegeten en natuurlijk bij daglicht én na zonsondergang van het uitzicht op de stad genoten. Nu een nachtje welverdiende slaap, en morgen gaan we Kowloon bekijken. Op naar de goudvissenmarkt.

Ps de eerste rugzakvlaggetjes (Hong Kong) zijn al weer binnen, we liepen er zonder te hoeven zoeken zo maar tegenaan. Zo is er natuurlijk geen sport aan...