Kuala Lumpur te voet en per monorail

11 september 2011 - Kuala Lumpur, Maleisië

Heerlijk relaxend op de veranda voor ons hostel toch maar weet een berichtje de wereld in slingeren... onze voeten gloeien nog na van een heerlijke verkenningstocht door KL. de hele dag hebben we rond geslenterd in de stad en rustig de diverse bezienswaardigheden bekeken. de KL tower met op de achtergrond de Petronas towers, china town en ook de eerste aapjes zijn voor het nageslacht vastgelegd op de gevoelige sensor. naast veel wandelen hebben we voor de langere stukken ook wel de monorail genomen, zeg maar een metro op een been. gaat prima.

het eten bij de ve rschillende hawker-stalletjes bevalt prima. lekker rijst of noodles met een ruim assortiment aan groenten, vis vlees en/of tofu. soms pittig soms zoet, vaak veel en vooral vers. onze buikjes houden het tot nog toe dan ook prima (ik klop ondertussen even af op de houten tafel op de veranda).

het hostel waar we zitten is er een van de buiten categorie. lekker eten, lekker bed, schoon en het enige ongedierte hier zijn een paar mugjes die bejaagd worden door een aantal vriendelijke huis-hagedisjes. vanochtend bij het ontbijt (fruit en een hartige pannekoek met kruidensmeerseltje) hadden we in ieder gevak allebei wel het idee dat we echt op vakantie waren.

morgen gaan we eens kijken of we onze transfer richting Taman Negara kunnen regelen, dan gaan we dus van de stadsjungle naar de echte jungle. eens zien of we daar ook tegen bestand zijn ;-)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hannie en Frans:
    11 september 2011
    Ziet er allemaal super uit, behalve dat hartige ontbijt! Hoop dat de "echte" jungle jullie ook goed bevalt. Koelkast is schoon, en de slangen hebben vers water, net als de planten ;>).
    We blijven jullie natuurlijk volgen. liefs van ons. k+k
  2. Ilse Geesing:
    11 september 2011
    Wat gaaf joh! En nu in KL! Hebben jullie al in de straat "Jalan Alor" gegeten? Echte aanrader! Geniet van de Taman Negara, supermooi en een heerlijke tegenstelling bij KL. Have fun!
  3. Ingmar:
    Hai Lieverds,

Klinkt als heeeeeerlijk genieten!!
    Hou ons maar goed op de hoogte!
    Jaloers hier!!

Dikke kus, Ingmar
  4. Bregt:
    12 september 2011
    Koen! Daggie! Klinkt allemaal rete-relaxed! Zit ondertussen hevig jaloers jullie verhalen te lezen! Enne Koen gaaf van je camera man. Dikke OW-pics verwacht ik uiteraard wel!
    HEEL veel plezier over there! Ik volg jullie blog vanaf nu op de voet :-D

Cheers, Bregt